Ben jij ook zo nieuwsgierig?

Mijn klanten zijn vaak nieuwsgierige mensen. Heerlijk!magnifying-glass-145942_640
Nieuwsgierig in de zin dat ze op onderzoek uitgaan.
Naar zichzelf, naar hun eigen mogelijkheden en wat daarbuiten nog meer mogelijk is.

Ze zijn zich bewust van het feit dat als er iets met hun gebeurt, dat er dan ook iets met hun omgeving (zakelijk en privé) gebeurt.

Dat kan in negatieve en in positieve zin.
Als ze ziek worden of uitgeput raken, dan heeft dit zakelijke consequenties. Iemand moet het overnemen, ze doen het even rustiger aan of de zaak ligt een poosje stil. Hopelijk niet te lang, want dat wil niemand natuurlijk.
Als het goed met ze gaat, dan zie je dat vaak op alle fronten doorgolven: zakelijk en privé.

 Om te zorgen dat het goed met je gaat en blijft gaan is het belangrijk om te investeren in jezelf. In de persoon achter de ondernemer. Jij bent namelijk degene die de werkzaamheden uitvoert, het product maakt, de dienst levert.
En als jij persoonlijk groeit, dan groeit je bedrijf met je mee en je klanten, je product en dienst.

 Zelf heb ik de afgelopen jaren meerdere opleidingen, cursussen en bijscholingen gevolgd.
Ik begon in 2010 als haptotherapeut. Net als velen met mij in Nederland met een praktijk, een behandelbank en hopende op doorverwijzingen door de huisarts, psycholoog en eventueel de fysiotherapeut.

Gedurende mijn ontwikkeling en groei ben ik mij gaan specialiseren in het emotionele systeem. Hoe dit precies werkt, wat de uitwerking hiervan is op ons gedrag (wat volledig ons gedrag blijkt te beheersen) en hoe je je emotionele systeem, wat al heel jong wordt gevormd, toch kan aanvullen. Zodat er meer emoties bij mogen komen, zoals macht, effectief boos worden, vergroten van blijdschap en trots.

 Als ik kijk naar hoe ik nu mijn praktijk voer, dan is dat volledig anders dan in 2010. Ik ben echt gegroeid, vind ik zelf en daar ben ik trots op.

Wat mij hierin geholpen heeft is nieuwsgierigheid. Nieuwsgierig naar mijzelf, waarom ik bepaalde dingen doe (die ik niet wil), hoe ik dat kan veranderen en ook nieuwsgierig zijn naar mijn klanten. Waarom doen ze wat ze doen. Wat levert het ze op en wat zouden nieuwe / extra mogelijkheden opleveren.

Ik vind het geweldig om te zien wat het mijzelf en mijn klanten oplevert om over meer en intensere emoties te kunnen beschikken.
Denk eens aan meer blijdschap, aan meer verbondenheid, bevrijding van irritaties en ballast, trots, triomf, euforie!!

Ik nodig je uit om nieuwsgierig te worden.
Nieuwsgierig naar jezelf en wat dit vervolgens ook teweegbrengt bij anderen.

About admin

Persoonlijke en zakelijke ondernemerscoach. Haptotherapeut, businesscoach, systemisch geschoold en gespecialiseerd kinderverpleegkundige. Hilversum.
Comments are closed.
css.php